5 Visitekaartjes

1.

Dit is een simplistisch vormgegeven visitekaartje. Het toetsenbord slaat uiteraard op waar het bedrijf voor staat, namelijk .Net software development. Er is niets bijzonders aan het kleurgebruik of plaatsing van de tekst. Je zou kunnen zeggen dat dit een saai kaartje is, maar ik denk dat hier de ‘minder is meer’-regel geldt.

2.

Een mooi kaartje. De logo illustratie op de voor- en achtergrond in 3D heeft ook te maken met het feit dat het over een bouwconsultatie bedrijf gaat. Handig qua tekst is het roodgedrukte van belangrijke woorden, zodat het voor de kijker overzichtelijk wordt om te kiezen welke vorm van contact hij of zij wil gebruiken.

3.

Erg veel kleuren op dit kaartje, wat hoort bij het vormgeven van allerlei dingen. Een beetje onduidelijk voor mij is waar mevrouw Gruppen nou daadwerkelijk vormgever van is. Wat mij betreft is het een iets te breed begrip om zonder specificaties op een visitekaartje te zetten. De vormgeving van het kaartje zelf vind ik o.k., maar het ziet er niet heel erg professioneel uit. Ik zou zeggen dat het niet je van het is als het gaat om vormgevingsbedrijven.

4.

Behoorlijk simpel dit kaartje, als het gaat om de visuele aspecten. Duidelijk links- en rechtsboven logo’s. De tekst is wel een beetje chaotisch. Ik snap het lettertype, want dat heeft een associatie met computertekst. Wel is het moeilijker te lezen dan een ander lettertype, vanwege de letterafstanden.

5.

Dit vind ik zelf een erg goed kaartje. De tekst is duidelijk te lezen, goed georganiseerd en niet teveel. Een plaatje dat natuurlijk weer te maken heeft met het beroepsveld van de heer Scheltema. Qua vormgeving is het niet super geavanceerd, maar dat hoeft misschien ook niet. Het is tenslotte geen vormgever of creatieveling.

Plaats een reactie