5 Fonts

 

1. Vanessa

Een sierlijk vormgegeven font. Het zou volgens mij een goed font kunnen zijn voor een vrouwen productlijn, bijvoorbeeld cosmetica. Ook zou ik het goed vinden voor bijvoorbeeld een bloemenzaak. Deze associaties komen door de geronde ‘plant’ vormen die het een vrouwelijk uiterlijk geven.

2. Fabrics

Dit font is voor mij onlosmakelijk verbonden aan de associatie met spijkerbroeken. Dit zou een perfect font zijn voor jeans. Misschien is het qua vormgeving meer een font voor op kinderkleding, maar ik weet niet zeker of het erg is als het op gewone jeans te vinden is. Het font is niet geheel recht uitgelijnd, de letters staan er vrij speels bij en daar hou ik van. Het is wat mij betreft een vorm van georganiseerde chaos.

3. Blazed

Een font wat mijn verbeelding in de richting van motoren of race-voertuigen stuurt. De vlammen maken het dynamisch, geven het snelheid. Ik zou het logisch vinden als ik dit font op de body van een motor terugzie.

4. Disko

Hierbij denk ik meteen aan chocola, of snoep. Het heeft een speels uiterlijk, duidelijk en uitnodigend. Het is een wat dikker ogend font, wat de associatie voldoening, of overvloed meegeeft, wat een goed idee is als je een product als snoep op de markt brengt hiermee.

5. Buy More

Dit font oogt modieus wat mij betreft. Ik zie het bijvoorbeeld voorkomen in kledingwinkels als advertisement, of misschien zelfs als font voor een kledingmerk. Niet beperkt tot jeans, zoals fabrics, maar voor eigenlijk alle soorten kleding. Een beetje zoals Jack & Jones ook terugkomt op verschillende soorten kleding.

Plaats een reactie